fredag 18 februari 2011

30 days - dag 5: Vad är kärlek?

Bra fråga :) Kärlek är mycket. Det är en känsla som slår ut alla andra, en stark glädje och samtidigt en stor känsla av att vara sårbar. Du är aldrig så sårbar som när du verkligen älskar någon, oavsett om det är kärlek till en partner, ett djur eller än nära vän. Det är sant som man brukar säga, den du älskar mest är också den som kan såra dig mest.

Men kärlek är en härlig "sak". Jag tycker man kan slösa lite på kärleken, men bara till rätt personer. Vänner, pojkvänner, föräldrar och djur - alla förtjänar att älskas av dig lite extra någon gång ibland :)

Kärlek för mig är något utav det viktigaste i mitt liv. Kärleken till Viktor, mina syskon och föräldrar (och flera andra släktingar), mina vänner och inte minst till mina djur. Det är mycket kärlek och mycket tårar när jag förlorar någon jag älskar. Men det är värt varenda tår, bara för att få vara med om den kärlek som kan finnas mellan två varelser.

Älskade Jaguar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar